Mateřská škola

Vzdělávací projekty MŠ

Projekt APIV B, NPI ČR – Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi

Cíl: rozšiřování možností získávání informací v oblasti inkluzivního vzdělávání dětí pro pedagogy, rodiče i zástupce veřejné správy

Záměr:

• podpora učitelů v oblasti inkluzivního vzdělávání
• vymezení kompetencí asistenta pedagoga, pochopení důležitosti spolupráce AP a pedagoga ve třídě 
• spolupráce s odborníky
• využívání poradenských a konzultačních služeb pro školy, pedagogy, vedení škol i rodiče v každém kraji

 

Technické školky

Cíl: hravou formou, přiměřenou věkovým možnostem dětí, podpora a rozvoj technického myšlení, tvořivosti, manuální zručnosti a verbální schopnosti

Záměr:
• ve třídách školy vytvoření dílniček s nářadím, společná bezpečnostní pravidla (vizualizace)
• spolupráce s dalšími institucemi vzdělávání, zájmových organizací, MAP
• exkurze do výrobních závodů v regionu (představy o výrobě, technolog. postupech)

 

Kuchyňky

Cíl: vytvářet úctu k poctivému řemeslu, prožitky, radost a upokojení z vlastní práce

Záměr:
• zapamatování si pracovních postupů a kuchařských receptů
• rozvoj manuální zručnosti

 

Malý galerista

Cíl: vzdělávat děti kreativním způsobem, učit je vnímat umění od útlého věku a rozvíjet vzdělávací potenciál s citovým postojem vůči ostatním lidem, člověku a jeho práci, přírodě, historii, tradicím, kultuře a světu kolem nás

Záměr:
• rozvíjení kreativního potenciálu
• procvičování jemné motoriky a grafomotoriky
• uplatňování základních společenských návyků a pravidel společenského chování v prostorách kulturní instituce

 

Edukativně stimulační skupiny

Cíl: hravou formou dle metodiky rozvíjet schopnosti a dovednosti dětí důležité pro zvládání budoucího čtení, psaní a počítání

Záměr:

• rozvoj předškolních dětí za přímé účasti a pomoci rodičů ve spolupráci s učitelkami 

 

Rozvoj emoční inteligence pomocí publikace Ferda a jeho mouchy

Cíl: rozvíjet u dětí emoční a sociální inteligenci

Záměr:

• formou pohádky pochopit složitý svět emocí typických pro děti v předškolním věku pomocí plyšových hraček

 

Živá zvířátka v mateřské škole

Cíl: prohlubovat vztah ke všemu živému, uvědomění si péči o živé tvory

Záměr:
• rozvoj manuální zručnosti
• vedení dětí k týmové práci

 

Seznamujeme se s angličtinou

Cíl: hravou formou seznámit děti se základy anglického jazyka

Záměr:
• sluchové vnímání cizí řeči
• vytváření pozitivního vztahu a chuti k učení
Se sokolem do života aneb Svět nekončí za vrátky, cvičíme se zvířátky

Cíl: rozvíjet pohybovou gramotnost a přenášet dětem radost z plnění individuálních a skupinových úkolů formou deníčků se zvířátky

Záměr:
• vedení dětí k týmové spolupráci a zájmu o aktivní sportování
• zvyšování fyzické zdatnosti a zdraví dětí
• koordinace lokomoci, poloh a dalších pohybů těla

 

Celé Česko čte dětem

Cíl: ve spolupráci s rodinami dětí vytvářet vztah dětí ke knihám a četbě, která rozvíjí psychické,
myšlenkové a morální zdraví dětí a mládeže

Záměr:
• v souladu s integrovanými bloky ŠVP uskutečnění promyšlené a systematické návštěvy
   rodičů a přátel školy v roli svých profesí či zájmů, rozhovory s dětmi a tematická čtení
• aktivní spolupráce s Městskou knihovnou NMNM, Slavkovice, Pohledec
• rozvíjení slovní zásoby a porozumění slyšenému

 

Přírodní zahrady při mateřských školách

Cíl: rozvíjet elementární poznatky o dění v přírodě, péči o ni, experimentovat a získávat vědomosti o jejím významu

Záměr:
• výuka dětí od nejútlejšího věku vnímat krásy přírody, její rozmanitost, změny vyplývající z ročních období
• vedení dětí formou praktických činností k péči o prostředí kolem nás
• vedení k objevování života formou prožitkového učení (pozorování, pokusy, experimenty)

 

Sportovní hry

Cíl: probouzet u dětí zájem o pohyb, radost z pohybu a zprostředkovat setkávání s ostatními dětmi, mládeží a sportovci regionu Novoměstska

Záměr:
• systematický rozvoj pohybových schopností a psychické zdatnosti dětí ve spolupráci s rodinou
• motivovat a stmelovat zaměstnance školy při týmové atmosféře příprav a vlastní realizaci her
• vedení k objevování života formou prožitkového učení (pozorování, pokusy, experimenty)

 

Školní projekty

Prevence rizikového chování

Cíl: položit základy prevence před nežádoucími vlivy a jevy, se kterými se děti setkávají v současné společnosti

Záměr:

• výuka dětí, jak jednat v krizových situacích
• posilování sebedůvěry, seberozvíjení a smysluplné trávení volného času formou her a zajímavých činností
• vedení dětí ke zdravému životnímu stylu

 

 

 

Mateřská škola Nové Město na Moravě

Drobného 299
592 31 Nové Město na Moravě
ředitelka: Mgr. Soňa Šikolová
telefon: 566 598 201
datová schránka: qj6uvj4
IČO: 70995559
e-mail: sona.sikolova@nmnm.cz

statutární zástupce: Eva Tulisová
telefon: 773 779 614
e-mail: eva.tulisova@nmnm.cz

Kontakty na všechny zaměstnance



Úřední hodiny:

  • Pondělí7.00 – 16.00 hodin
  • Středa7.00 – 16.00 hodin

Školní jídelna

vedoucí: Hana Kloudová
telefon: 566 598 208
mobil: 778 405 725
e-mail: hana.kloudova@nmnm.cz

JIDELNÍ LÍSTEK


Zobrazit větší mapu

Mateřská škola jako příspěvková organizace vznikla v roce 2003 sloučením pěti pracovišť. V současné době tvoří mateřskou školu čtyři pracoviště.Mateřská škola

dotace_mssablony2digi_NPO_MSMT