Vzdělávací projekty MŠ
Projekt APIV B, NPI ČR – Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Cíl: rozšiřování možností získávání informací v oblasti inkluzivního vzdělávání dětí pro pedagogy, rodiče i zástupce veřejné správy
Záměr:
• podpora učitelů v oblasti inkluzivního vzdělávání
• vymezení kompetencí asistenta pedagoga, pochopení důležitosti spolupráce AP a pedagoga ve třídě
• spolupráce s odborníky
• využívání poradenských a konzultačních služeb pro školy, pedagogy, vedení škol i rodiče v každém kraji
Technické školky
Cíl: hravou formou, přiměřenou věkovým možnostem dětí, podpora a rozvoj technického myšlení, tvořivosti, manuální zručnosti a verbální schopnosti
Záměr:
• ve třídách školy vytvoření dílniček s nářadím, společná bezpečnostní pravidla (vizualizace)
• spolupráce s dalšími institucemi vzdělávání, zájmových organizací, MAP
• exkurze do výrobních závodů v regionu (představy o výrobě, technolog. postupech)
Kuchyňky
Cíl: vytvářet úctu k poctivému řemeslu, prožitky, radost a upokojení z vlastní práce
Záměr:
• zapamatování si pracovních postupů a kuchařských receptů
• rozvoj manuální zručnosti
Malý galerista
Cíl: vzdělávat děti kreativním způsobem, učit je vnímat umění od útlého věku a rozvíjet vzdělávací potenciál s citovým postojem vůči ostatním lidem, člověku a jeho práci, přírodě, historii, tradicím, kultuře a světu kolem nás
Záměr:
• rozvíjení kreativního potenciálu
• procvičování jemné motoriky a grafomotoriky
• uplatňování základních společenských návyků a pravidel společenského chování v prostorách kulturní instituce
Edukativně stimulační skupiny
Cíl: hravou formou dle metodiky rozvíjet schopnosti a dovednosti dětí důležité pro zvládání budoucího čtení, psaní a počítání
Záměr:
• rozvoj předškolních dětí za přímé účasti a pomoci rodičů ve spolupráci s učitelkami
Rozvoj emoční inteligence pomocí publikace Ferda a jeho mouchy
Cíl: rozvíjet u dětí emoční a sociální inteligenci
Záměr:
• formou pohádky pochopit složitý svět emocí typických pro děti v předškolním věku pomocí plyšových hraček
Živá zvířátka v mateřské škole
Cíl: prohlubovat vztah ke všemu živému, uvědomění si péči o živé tvory
Záměr:
• rozvoj manuální zručnosti
• vedení dětí k týmové práci
Seznamujeme se s angličtinou
Cíl: hravou formou seznámit děti se základy anglického jazyka
Záměr:
• sluchové vnímání cizí řeči
• vytváření pozitivního vztahu a chuti k učení
Se sokolem do života aneb Svět nekončí za vrátky, cvičíme se zvířátky
Cíl: rozvíjet pohybovou gramotnost a přenášet dětem radost z plnění individuálních a skupinových úkolů formou deníčků se zvířátky
Záměr:
• vedení dětí k týmové spolupráci a zájmu o aktivní sportování
• zvyšování fyzické zdatnosti a zdraví dětí
• koordinace lokomoci, poloh a dalších pohybů těla
Celé Česko čte dětem
Cíl: ve spolupráci s rodinami dětí vytvářet vztah dětí ke knihám a četbě, která rozvíjí psychické,
myšlenkové a morální zdraví dětí a mládeže
Záměr:
• v souladu s integrovanými bloky ŠVP uskutečnění promyšlené a systematické návštěvy
rodičů a přátel školy v roli svých profesí či zájmů, rozhovory s dětmi a tematická čtení
• aktivní spolupráce s Městskou knihovnou NMNM, Slavkovice, Pohledec
• rozvíjení slovní zásoby a porozumění slyšenému
Přírodní zahrady při mateřských školách
Cíl: rozvíjet elementární poznatky o dění v přírodě, péči o ni, experimentovat a získávat vědomosti o jejím významu
Záměr:
• výuka dětí od nejútlejšího věku vnímat krásy přírody, její rozmanitost, změny vyplývající z ročních období
• vedení dětí formou praktických činností k péči o prostředí kolem nás
• vedení k objevování života formou prožitkového učení (pozorování, pokusy, experimenty)
Sportovní hry
Cíl: probouzet u dětí zájem o pohyb, radost z pohybu a zprostředkovat setkávání s ostatními dětmi, mládeží a sportovci regionu Novoměstska
Záměr:
• systematický rozvoj pohybových schopností a psychické zdatnosti dětí ve spolupráci s rodinou
• motivovat a stmelovat zaměstnance školy při týmové atmosféře příprav a vlastní realizaci her
• vedení k objevování života formou prožitkového učení (pozorování, pokusy, experimenty)
Školní projekty
Prevence rizikového chování
Cíl: položit základy prevence před nežádoucími vlivy a jevy, se kterými se děti setkávají v současné společnosti
Záměr:
• výuka dětí, jak jednat v krizových situacích
• posilování sebedůvěry, seberozvíjení a smysluplné trávení volného času formou her a zajímavých činností
• vedení dětí ke zdravému životnímu stylu
Mateřská škola Nové Město na Moravě
Drobného 299
592 31 Nové Město na Moravě
ředitelka: Mgr. Soňa Šikolová
telefon: 566 598 201
datová schránka: qj6uvj4
IČO: 70995559
e-mail: sona.sikolova@nmnm.cz
statutární zástupce: Eva Tulisová
telefon: 773 779 614
e-mail: eva.tulisova@nmnm.cz
Kontakty na všechny zaměstnance
Úřední hodiny:
- Pondělí7.00 – 16.00 hodin
- Středa7.00 – 16.00 hodin
Školní jídelna
vedoucí: Hana Kloudová
telefon: 566 598 208
mobil: 778 405 725
e-mail: hana.kloudova@nmnm.cz
JIDELNÍ LÍSTEK
Zobrazit větší mapu