Etický kodex
Vztah k sobě samotnému
- vnímá učitelství jako poslání,
- věnuje maximální péči výchovně vzdělávacímu procesu,
- své postavení nevyužívá k manipulaci, osobnímu prospěchu, za svou práci a rozhodování nepřijímá dary, úsluhy či jiná zvýhodnění,
- buduje vzájemnou důvěru a respektuje právo na soukromí,
- vzdělává se a rozvíjí své znalosti a schopnosti.
Vztah ke kolegům
- je tolerantní a empatický, respektuje kolegy a jejich osobnostní odlišnosti,
- spolupracuje s kolegy a dalšími profesionály v zájmu výchovy a vzdělávání dětí,
- preferuje týmovou práci a pracuje na společném cíli,
- neznevažuje profesionální způsobilost kolegů, nezasahuje do jejich rozhodování a kompetencí.
Vztah k dětem
- dobře zná a zohledňuje potřeby dětí, jejich individuální odlišnosti, vytváří bezpečné prostředí, prostor s jasnými hranicemi a respektující komunikací,
- uplatňuje rovný přístup ke všem dětem, odmítá diskriminaci,
- dbá na celostní rozvoj potenciálu dětí, svým chováním je vzorem k nápodobě.
Vztah k rodičům dětí
- zná a uvědomuje si hranice profesních a osobních vztahů s rodiči,
- zachovává mlčenlivost o důvěrných informacích rodiny,
- respektuje rodičovská práva k dítěti,
- otevřeně a kompetentně komunikuje s rodiči o rozvoji dítěte,
- vytváří aktivní prostor pro spolupráci s rodiči.
Vztah k instituci a okolnímu prostředí
- je loajální vůči škole, dbá o další zlepšování dobrého jména školy a vyvaruje se každého jednání, které by
ji mohlo poškodit, - souzní a jedná v souladu s filozofií, pedagogickými východisky, cíli a metodami školy,
- spolupracuje s kolegy a ostatními odborníky vždy v zájmu dítěte,
- své výhrady k problémům vyjadřuje v interní diskuzi,
- je si vědom, že vnitřní či osobní záležitosti není přípustné řešit před rodiči, dětmi školy,