Vzdělávací projekty MŠ
Národní projekty
ŠABLONY III.
CZ.02.3.X/0.0/0.0/20_080/ 0017483
VÝŠE PODPORY – 662 325,00 Kč
„Tento projekt je spolufinancován EU“.
Předpokládané datum zahájení projektu: 1. 9. 2020
Předpokládané datum ukončení projektu. 31. 8. 2022
Předpokládaná doba trvání (v měsících): 24
Projekt je zaměřen na jedno z/kombinaci následujících témat: personální podpora, osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů, aktivity rozvíjející ICT , extrakurikulární a rozvojové aktivity, usnadňování přechodu dětí z MŠ do ZŠ a spolupráce s rodiči dětí/žáků a veřejností
Co je cílem projektu?
Cílem projektu je rozvoj v oblastech, které škola určí jako prioritní pro svůj rozvoj a budoucí
směřování.
Vybrané aktivity:
Školní asistent – personální podpora MŠ
Cílem této aktivity je poskytnout dočasnou personální podporu – školního asistenta mateřským školám. Aktivita umožňuje vyzkoušet a na určité období poskytnout větší podporu zejména dětem ohroženým školním neúspěchem, resp. dětem, u kterých je předpoklad, že budou ohroženy školním neúspěchem po jejich nástupu do základní školy.
Projektový den ve výuce
Cílem aktivity je rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti přípravy a vedení projektové výuky, která vede k rozvoji osobních a sociálních kompetencí dětí, podpoře individuálního přístupu k dětem a práci s heterogenní skupinou.
Projektový den mimo školu
Cílem aktivity je rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti přípravy a vedení projektové výuky, která vede k rozvoji osobních a sociálních kompetencí dětí.
Technické školky
Cíl: hravou formou, přiměřenou věkovým možnostem dětí, podporovat a rozvíjet technické myšlení, tvořivost, manuální zručnost a verbální schopnosti
Záměr:
• ve třídách školy vytvoření dílniček s nářadím, společná bezpečnostní pravidla (vizualizace)
• spolupráce s dalšími institucemi vzdělávání, zájmových organizací, MAP
• exkurze do výrobních závodů v regionu (představy o výrobě, technolog. postupech)
Svět nekončí za vrátky, cvičíme se zvířátky
Cíl: rozvíjet pohybovou gramotnost a přinášet dětem radost z plnění individuálních a skupinových
úkolů formou deníčků se zvířátky
Záměr:
• vedení dětí k týmové spolupráci a zájmu o aktivní sportování
• zvyšování fyzické zdatnosti a zdraví
• koordinace lokomoci, poloh a dalších pohybů těla
Celé Česko čte dětem
Cíl: ve spolupráci s rodinami dětí vytvářet vztah dětí ke knihám a četbě, která rozvíjí psychické,
myšlenkové a morální zdraví dětí a mládeže
Záměr:
• v souladu s integrovanými bloky ŠVP uskutečnění promyšlené a systematické návštěvy
rodičů a přátel školy v roli svých profesí či zájmů, rozhovory s dětmi a tematická čtení
• aktivní spolupráce s Městskou knihovnou NMNM, Slavkovice, Pohledec
• rozvíjení slovní zásoby a porozumění slyšenému
Podpora integrace cizinců na území ČR
Cíl: podpořit integraci jako proces bezproblémové oboustranně prospěšné soužití cizinců s majoritou
Záměr:
• podpora vzdělávání cizinců v mateřské škole
• usnadnění nástupu cizinců do českého školního prostředí
• užší spolupráce s rodinou cizinců
Stromy rostou do nebe
Cíl: seznamovat děti nenásilnou a hravou formou se způsobem, jak pečovat o životní prostředí i s důsledky jeho nedodržování
Záměr:
• vzbuzení zájmu u dětí o ochranu přírody a života kolem sebe
• zapojení dětí do třídění odpadu
• podpora domácí ekologie
Přírodní zahrady při mateřských školách
Cíl: rozvíjet elementární poznatky o dění v přírodě, péči o ni, experimentovat a získávat vědomosti o jejím významu
Záměr:
• výuka dětí od nejútlejšího věku vnímat krásy přírody, její rozmanitost, změny vyplývající z ročních období
• vedení dětí formou praktických činností k péči o prostředí kolem nás
• vedení k objevování života formou prožitkového učení (pozorování, pokusy, experimenty)
Školní projekty
Fíha dýha
Cíl: rozvíjet u dětí zručnost a manipulační dovednosti, poznat rozmanitosti dřeva, prohlubovat dětskou fantazii
Záměr:
• zaměření se na polytechnický rozvoj u dětí předškolního věku
• poznávání netradičních materiálů, vlastností přírodních materiálů
Ochrana dětí před sociálně patologickými jevy
Cíl: položit základy prevence před nežádoucími vlivy a jevy, se kterými se děti setkávají v současné společnosti
Záměr:
• výuka dětí, jak jednat v krizových situacích
• posilování sebedůvěry, seberozvíjení a smysluplně trávení volného času formou her a zajímavých činností
• vedení dětí ke zdravému životnímu stylu (prevence šikany)
Cesta za míčkem Flíčkem
Cíl: seznamovat s pohádkovým příběhem čtenou formou a dramatizací, vést k pochopení dobra a zla vycházejícího z pohádky, nebezpečí styku s cizí osobou, procvičovat pohybové dovednosti, jemnou motoriku, smyslové vnímání a slovní
Záměr:
• podpora dobrých vztahů mezi rodiči, dětmi a mateřskou školou při společném prožitku v podzimní přírodě